Afscheid nemen & bezoek Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Roemenië Groep - WaarBenJij.nu Afscheid nemen & bezoek Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Roemenië Groep - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen & bezoek Wenen

Door: Joannie

Blijf op de hoogte en volg Roemenië

26 Juli 2017 | Oostenrijk, Wenen

25 juli
Vandaag is dan de grote dag van vertrek aangebroken. De ”Busgangers” (Sjoert, Bennard, Jenet, Alize, Lisette en ikzelf Joannie) vertrokken om half 8 Roemeense tijd richting Wenen. We werden uitgezwaaid door Ruth, Erwin, Rebecca, Addie, Andrea en Magda, Brigi, Mogdi en Lotzi. Ook de vliegers (Evert, Pea, Ruben en Dolf) waren present bij het uitzwaaien. De vliegers zouden later vertrekken per auto naar het vliegveld. Rond kwart over drie waren wij “busgangers” gearriveerd in Wenen. Precies rond die tijd kwam er ook van de vliegers een bericht in de appgroep dat zij voet aan land hadden gezet in Nederland. Nadat we enigszins waren bijgekomen van de busrit zijn we vertrokken richting restaurant om wat te gaan eten. Sjoert had maar één wens en dat was het eten van een goede schnitzel, die mocht natuurlijk niet ontbreken dat begrijpt u wel! We hebben gegeten in een karakteristiek Oostenrijks restaurant waar de bediening ons voorzag van eten en drinken gekleed in Lederhosen. Na een heerlijke maaltijd zijn we allemaal op tijd in ons bed gekropen.

26 juli
Vandaag stond in het teken van een dagje rustig aan doen. Ieder bepaalde voor zich wat er op de planning stond. Sjoert zat om half 8 (in de ochtend) al aan het ontbijt tussen de schoolkinderen. Maar waar was de rest van de groep??? Juist die lagen nog heerlijk op één oor. Bennard en Jenet gingen samen op stap terwijl Sjoert al vroeg naar de stad vertrokken was. Lisette, Alize en ikzelf zijn in een rustiger tempo richting de stad vertrokken en zouden Sjoert in de loop van de dag treffen voor een bak koffie. Omdat het regende besloten we al snel dat het tijd was voor koffie. Maar waar was Sjoert? Die bleek alweer in het hotel. Rond lunchtijd was Sjoert weer richting stad vertrokken gehuld in een gele DVS33 jas toen hij bij een kraampje stond en tot zijn schrik een appje kreeg of er iets voor hem bij zat. Bleken Bennard en Jenet op een terras te zitten die uitkeek op de plek waar Sjoert stond. Rond diezelfde tijd waren wij ook toe aan de lunch. Zou het nu lukken met Sjoert een kop koffie te drinken? Helaas niet want Sjoert zat bij Bennard en Jenet op het terras en de afstand was te ver om elkaar te ontmoeten. Na een heerlijke dag in Wenen hebben Bennard en Jenet de dag afgesloten met een diner voor twee. Sjoert, Alize, Lisette en ikzelf zijn neergestreken bij een restaurantje vlakbij het hotel. En toen was de dag alweer voorbij.

27 juli
Vandaag stond een bezoek aan het paleis Schönbrunn op de planning. De ene helft van de groep ging per taxi en de andere helft ging per metro. Lisette was al eerder bij Schönbrunn geweest en zou later op de dag bij de groep aansluiten. Per audiotour hebben we 22 kamers van het paleis bekeken. Het paleis zelf telt 1441 kamers en dat is natuurlijk een beetje te veel van het goede. Na een heerlijke kop koffie met gebak deelde de groep zich op en hebben we de schitterende tuinen bekeken die het paleis rijk is. Inmiddels had ook Lisette zich weer bij de groep gevoegd. Verschillende groepsleden hadden nog een aantal wensen om te bekijken in Wenen. Dus na een gezamenlijke lunch ging ieder zijn eigen weg. We hebben de dag afgesloten met een gezamenlijke maaltijd. Waarna iedereen op tijd zijn/haar bed op zocht. De planning was namelijk om de dag erna om half 6 (in de ochtend) in de bus te zitten om te vertrekken richting Nederland. En dan is een goede nachtrust geen overbodige luxe…….

28 juli
Vandaag de dag van vertrek uit Wenen. Iedereen stond stipt half 6 nog ietwat slaperig klaar bij de bus voor vertrek. Alize trapte af met chauffeuren en zo was er voor de rest nog wat gelegenheid om te slapen. Na verschillende tussenstops en wisselingen van chauffeurs zijn we met enkel file rond Hannover om 20.00 uur Ermelo binnengereden. Wat was iedereen blij om na zo’n lange rit weer op Ermelosche bodem te zijn!

• 01 Augustus 2017 - 23:42

H Pluimers:

Een mooi einde van jullie prachtig werk in Spinus. Leuk dat jullie ook nog een paar prachtige dagen mochten genieten.Gods zegen toegewenst op jullie verdere levensweg.