We gaan beginnen! - Reisverslag uit Spinuş, Roemenië van Roemenië Groep - WaarBenJij.nu We gaan beginnen! - Reisverslag uit Spinuş, Roemenië van Roemenië Groep - WaarBenJij.nu

We gaan beginnen!

Door: Henny en Hans

Blijf op de hoogte en volg Roemenië

16 Juli 2017 | Roemenië, Spinuş

Journaal van 14/7
Vandaag begint het harde leven. 6:00 uur opstaan, corveeërs half 6 en 6.30 ontbijt. Erwin leest de taakverdeling voor iedereen.
Allen vertrekken van Casa Lidia naar 't klushuis om de zaak te bekijken. Na 't opruimen van de grootste rommel ziet 't er al een stuk beter uit. Daarna hakken, breken, muren verstevigen, vloeren storen, enz. Om 10:00 komt Andrea met de koffie.
13:00 naar Casa Lidia voor de lunch, een korte siësta en de bouwploeg weer retour. De achterblijvers doen in twee gedeelten een spel met de kinderen van de zomerschool, o.a. in het Engels dieren namen leren. nadien de bingo waar alle kinderen een prijsje krijgen (+/- 20 kinderen).

's avonds uitgeput aan een heerlijke maaltijd (aardappelen, worst en sla). na een mooie bijbelstudie uit God 24/7 (vakantiebijbelstudie) en wat nababbelen allen de koffer in.

Journaal van 15/7
De routine van het vroeg opstaan zit er al aardig in (6:00) iedereen is paraat. De bouwploeg vertrekt naar de plaats des onheils. Ook blijft een deel achter om actie te ondernemen te Casa Lidia: geloof het of niet, maar één van de opdrachten is bomen wit schilderen! Verder de opstallen schilderen, plafonds sauzen, deuren schuren. Dit alles in opperbeste harmonie. Ook de kinderen vermaken zich best. Soms moet zelfs de vreugde iets getemperd worden, na tienen is het beter dat de omwonenden ons niet meer horen (op verzoek van Erwin en Ruth).

• 16 Juli 2017 - 22:02

Henk Pluimers:

Tjonge tjonge, ik heb in militaire dienst gezeten, gelukkig maar 1 dienstplicht periode.
    Dit doet me daar aan denken. Maar ik moest...en jullie doen dit vrijwillig!!!!
    Alle lof... tot jullie verlof en afzwaaien. Houdt moed..want het wordt zo te horen nog warm.
    Dus houdt je vochthuishouding op peil. Met alle RESPECTvoor jullie inspanningen.

• 17 Juli 2017 - 09:39

Bert En Marja Van Engelenhoven :

Leuk om op de hoogte te blijven van jullie belevenissen!
    Dus vroeg uit de veren. Dit samen te doen schept ook een speciale band.
    Wij wensen jullie een fijne dag toe.
    Hartelijke groeten van ons!

• 17 Juli 2017 - 10:10

Geertje En Berend Jan Koenderink:

Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad.
    Een begin gemaakt met het klussen.
    Het is wel vroeg opstaan, maar dan heb je wat aan de dag en kun je veel doen.
    We begrepen dat jullie het rustig aandoen omdat het dan te warm is.
    Met het vroeg opstaan blijf je wel in het werkritme en kunnen de gepensioneerden terugdenken aan hoe het vroeger was.
    We hopen dat door het klussen de zaken in Spinus weer beter en makkelijker verlopen.
    Geniet ook van het samen optrekken en dingen ondernemen.
    We blijven jullie volgen.

Groeten,

Geertje en Berend Jan Koenderink

• 17 Juli 2017 - 21:35

Ellen En Bas Venema:

Fijn dat samenwerking goed is.
    Hoop dat alle klussen gedan kunnen worden.
    Een fijne tijd samen.
    Hartelijke groeten