Dinsdag - Reisverslag uit Spinuş, Roemenië van Roemenië Groep - WaarBenJij.nu Dinsdag - Reisverslag uit Spinuş, Roemenië van Roemenië Groep - WaarBenJij.nu

Dinsdag

Door: Marcel en Jorina

Blijf op de hoogte en volg Roemenië

19 Juli 2017 | Roemenië, Spinuş

Vanmorgen om 6.00 uur ging voor de meeste mensen de wekker. De een wat meer wakker dan de ander! Maar allemaal weer vol energie om weer aan de slag te gaan. De kinderen hadden bedacht dat ze vandaag iets langer bleven liggen in bed en moesten om 9 uur wakker gemaakt worden.

Vandaag heeft de werkploeg in Nadar ( Evert, Dolf, Sjoert, Wim, Hans, Bennard Jenet, Briggi, en Henny) veel werk gedaan. De zolder van het huis is helemaal leeg gehaald en bedekt met plastic om lekken te voorkomen. Een gevaarlijk werkje omdat de zolder en het dak niet heel stabiel zijn.
Henny. Jenet en Briggi zijn bezig geweest om de verf van de kozijnen af te halen.
Verder is er grind gebracht zodat er cement kon worden gemaakt en de muur verder verstevigd werd. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan! Het hek van de tuin moest eruit en het was passen en meten voor de vrachtwagen om het grind te kunnen lossen.

Ondertussen in de bouwmarkt.....
Hans, Wim en Erwin doen mee aan 'shop till you drop'. Waar je echt een dagtaak aan kunt hebben. Er moest van alles gekocht worden: tegels, lijm, gereedschap, laminaat, buizen. Twee karren vol!!!
De banden van de bus hadden eerst wat extra lucht nodig voordat dat er allemaal in kon!

In Spinus werd er ondertussen flink opgeruimd in de tuin en werd er gelakt en geverfd.
In de tuin waren Pea, Lisette en Joannie bezig om spijkers uit hout te halen en alles te sorteren in bruikbare planken en brandhout.Geholpen door Marcel, Ewout en Tijmen. Een tijdrovende klus, maar met elkaar is het gezellig om zo bezig te zijn.
Aan het eind van de ochtend mag het resultaat er zijn: een opgeruimd afdak en de berg met hout is een stuk minder, de berg oud ijzer aan spijkers is gegroeid.
Alize is aan het verven geslagen bij het huis van Erwin en Ruth waar nog het en en ander moest worden gedaan.

Na de lunch was er een moment van rust. Tijd om te relaxen, te douchen of even lekker te lezen. De temperatuur was inmiddels opgelopen tot 30 graden. Dus een siesta was wel fijn.

's Middags hebben we onder het genot van een kopje koffie of thee bijbelstudie gedaan en met elkaar gesproken over afgoden.
Fijn om met elkaar te klussen, maar ook tijd te nemen om te lezen in de bijbel en met elkaar te praten hierover en dingen te delen en te leren van elkaar.

Adi had voor het avondeten heerlijke macaroni gemaakt waar we met elkaar van gesmuld hebben. Na het eten was er tijd voor corvee, de planning voor de volgende dag bespreken en spelletjes doen met de kinderen.
Dat spelletjes doen is niet alleen voor de kinderen. Tot in de late uurtjes wordt er Dog gespeeld, Harten jagen gedaan, Regenwormen, Ligretto, Qwirkle. Kortom veel spelletjes! Een moment met elkaar!

En dan is er weer een dag voorbij in Spinus. Een dag waarin we met elkaar veel hebben geklust, gelachen, gekletst en geleerd. En met een voldaan gevoel gingen we slapen!

• 19 Juli 2017 - 11:41

Henk Puimers:

Tjonge tjonge .. hier worden we stil van. Wat geweldig wat jullie daar doen met z n allen.
    We hebben heel veel bewondering voor jullie en respect voor wat jullie allemaal presteren in een paar dagen al. Fantastisch. En fijn dat er ook tijd is voor geestelijke dingen en spelletjes.
    Veel sterkte met de voortzetting en hartelijke groeten van ons hier. ( vandaag hier ook tegen de 30?graden!)

• 19 Juli 2017 - 15:30

Willie Huurnink:

Wat houden jullie ons goed op de hoogte, echt fijn.
    En wat wordt er een werk verzet, en dat met die temperatuur.
    Regelmatig denk ik hoe warm zou het daar zijn, hier zijn het onderhand ook tropische temperaturen maar
    wij werken wat minder hard waarschijnlijk.:)
    laten jullie ook nog wat foto's zien?
    Hartelijke groeten voor ieder daar.