Zondag journaal - Reisverslag uit Spinuş, Roemenië van Roemenië Groep - WaarBenJij.nu Zondag journaal - Reisverslag uit Spinuş, Roemenië van Roemenië Groep - WaarBenJij.nu

Zondag journaal

Door: Sjoert

Blijf op de hoogte en volg Roemenië

17 Juli 2017 | Roemenië, Spinuş

Zondagmorgen 16 juli. De zon schijnt al weer vroeg. Ik heb met enkele kinderen afgesproken om om 7.30 te gaan trimmen. Niemand te zien dus alleen op weg om de conditie op peil te houden. Rond 9.00 ontbijt gezamenlijk om daarna naar de plaatselijke kerk te gaan. De dienst was al begonnen. Er werd op zingende toon gezongen. De voorganger verdween regelmatig achter een kleed en als de ouderling van dienst ook wat wou zeggen kondigde hij dit aan door met een belletje te rinkelen. We zijn eerder weg gegaan wat kennelijk ook kan want komen kan ook wanneer het uit komt. Na de heerlijke salade en wat lokale hapjes gingen we wandelen door de buurt. Wijngaarde, oude en nieuwe huizen gezien, al met al een redelijke indruk gekregen van de buurt morgen weer een werkdag.

• 17 Juli 2017 - 22:52

Henk Pluimers:

Wat typisch op zingende toon zingen. En dat de voorganger iedere keer verdween, buikloop of zo?
    Hebben jullie iets kunnen begrijpen , herkennen in de dienst? De taal is me een crime.
    Toen ik in Spinus was heb ik geen woord kunnen verstaan. Vond ik heel jammer.
    Morgen wordt het geloof ik heel warm daar , dus begin zo vroeg mogelijk, dan kan je lekker wat kalm aan doen als het op z n heetst is.Sterkte en sukses met de werkzaamheden, en werk fijn samen. Hartelijke groeten van ons.

Tags: , wandeling